Wie is StrinnLab?

Wie is StrinnLab?

Mijn naam is Danny Vermeulen. Met StrinnLab bied ik sinds september 2016 mijn diensten aan op het terrein van business model ontwerp / -innovatie en verken via trendonderzoek en scenarioplanning nieuwe paden.

Ik ben ervan overtuigd een trendgedreven meerwaarde en klankbord rond strategie en innovatie te kunnen zijn. Zowel startende als gevestigde ondernemers worden aangemoedigd om te denken en te experimenteren rond deze kernaspecten van het ondernemen.

Met StrinnLab geloof ik in de kracht van mensen die met een gemeenschappelijke toekomstvisie omtrent klantgerichtheid en duurzaamheid samenwerken. De bereidheid om anders en toekomstgericht te denken, kan zorgen voor nieuwe inzichten en resultaten.

Geboren in 1967 te Gent: het jaar van de 'Summer of Love', de uitvinding van de zakrekenmachine, het overlijden van René Magritte en Che Guevara, de vijfde Bond-film 'You Only Live Twice', en Eddy Merckx die voor de eerste keer Gent-Wevelgem won.

Mijn drijfveer

Mijn brede werkervaring in sales en marketing vergaarde ik in de dienstensector (payroll & HR, juridisch en bancair) en door de jarenlange contacten met leidinggevenden en medewerkers uit diverse sectoren.

Gezien theorie en praktijk niet steeds hand in hand gaan, vond ik het steeds heel aantrekkelijk om oplossingsgericht en flexibel mee te denken met mijn KMO-klanten. Creativiteit en resultaten neerzetten ... always nice to do.

Mijn opleidingen

Ik heb altijd graag gestudeerd: eerst rechten aan de UGent, dan marketing aan de HoGent, en later nog een master-na-master sociaal recht aan de VUB.

Na aanvullende opleidingen omtrent strategie, ondernemerschap en business development bij Vlerick Business School en STIMA finaliseerde ik het post-graduaat 'Trendanalyse en -implementatie' aan de Hogeschool Gent (2016-2017) met grote onderscheiding. Als zogenaamd 'trendwatcher' ging een boeiende, nieuwe wereld voor me open, die ik graag met ondernemingen en organisaties deel.

Sinds september 2018 startte ik aan Rozenbrood Trendacademy de eerste in een reeks modulaire sessies, waarbij het visuele trenddenken via oefeningen wordt aangeleerd. Die Amsterdammers zijn nog zo gek niet!